Monday 9 June 2014

# Alergi # Alfalfa Complex

VITAMIN SHAKLEE PENAWAR RESDUNG & ALERGI TERBAIK

Salah satu punca resdung adalah akibat dari serangan bakteria keatas rongga hidung yang dipanggil sinus. Setiap masa sinus akan menghasilkan lendir dan disalurkan kedalam hidung. Jika saluran dalam sinus tersumbat maka lendir akan terkumpul lalu menjadi tempat bakteria berkumpul. Faktor yang menyebabkan sinus tersumbat antaranya ialah radang hidung iaitu pembekakan lapisan dalam hidung. Asap rokok telah dikenalpasti sebagai pencetus radang hidung.



Antara lain punca resdung ialah binaan semulajadi dalam hidung yang sempit, hidung bengkok, mandi atau menyelam dalam air yang kotor, ketumbuhan dalam hidung, jangkitan gigi atas, objek asing dalam hidung seperti tisu dan putik kapas dan tisu belakang hidung yang bengkak terutamanya kanak-kanak..

Gejala resdung
    ♠ Hidung tersumbat
    ♠ Keluar lendir dari hidung dan tekak
    ♠ Muka berasa sakit dan berat terutamanya bahagian antara mata
    ♠ Sakit tekak berpanjangan dan berulang-ulang
    ♠ Alahan seperti bersin, gatal-gatal hidung dan sebagainya
    ♠ Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan akibat gejala diatas


Orang yang menghidapi resdung biasanya mereka ini sangat sensitif pada perubahan cuaca, tekanan emosi, hama dan juga alahan terhadap sesetengah makanan. Untuk masalah resdung dan alergi, pengambilan supplemen adalah sangat perlu... Antara supplemen yang boleh membantu hilangkan masalah resdung ialah:


shaklee resdung



ESP

Mereka yg berpenyakit adalah berpunca dari sel-sel yang tidak sihat. Protein amat penting dalam penghasilan sel. Pengambilan protein yang bagus adalah bersandarkan protein dari tumbuh-tumbuhan berbanding protein haiwan. Ini kerana protein haiwan sangat tinggi dan berat untuk diproses oleh tubuh. Sumber protin dari haiwan ialah ikan, ayam, telur, kekacang.

Namun tahukah anda protin tidak dapat hidup dalam suhu yang tinggi? Apabila kita masak, kita akan pastikan masakan itu masak sehingga mendidih. Maka secara langsung protien akan mati... protein hidup dalam suhu tidak lebih dari 37*celcius...last2 dapat rasa sedap je...tp zatnye dah hilang.... Kerana itu kita digalakkan mengambil supplement protein. Jika tubuh mendapat protien yang mencukupi, sel-sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel-sel yang lama, disamping mengurangkan masalah resdung dan alergi... Secara langsung wajah akan nampak lebih berseri…. 
Harga; RM150 (WM) / RM155 (EM)


BComplex

Stress boleh menggangu sistem badan dan menyebabkan pelbagai penyakit. BComplex lebih dikenali sebagai vitamin “Anti-Stress” kerana ia berfungsi sebagai anti-stress... B Complex mengandungi B6 yang penting untuk pemuliharaan selaput lendir (mengelakkannya dari mengganggu ruang pernafasan). Selain itu ia membantu pengeluaran antibodi badan, membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh, membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati dan memelihara sistem saraf. 
Harga; RM53.75 (WM) / RM56.25 (EM)


Vitamin C Plus

 Bagi yang menghidap alergi, sel-sel dalam badan akan mengeluarkan sejenis bahan kimia yg dipanggil “histamine”... “Histamine” akan menyebabkan ruam, bersin, gatal dan juga penyakit alergi yang lain. “Anti-histamine” biasanya akan digunakan sebagai rawatan asas untuk masalah ini. Vitamin C bertindak sebagai anti-histamin dan tidak menyebabkan sebarang side effect sebagaimana pengambilan dadah anti-histamin. Vitamin C membantu menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badan, membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol (salur pernafasan), meningkatkan fungsi sistem pertahanan badan (immune sistem) dan meningkatkan penyembuhan tisu...
Harga; RM92.50 (WM) / RM97.50 (EM)


Alfalfa Complex

Alfalfa mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit (resdung) itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamanya akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.
Harga 330tablet; RM53.75 (WM) / RM56.25 (EM)
Harga 700tablet; RM97.50 (WM) / RM102.50 (EM)


GLA Complex

GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - iaitu bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal dan ia menyokong sistem imun... 
GLA adalah gabungan terbaik untuk mengurangkan radang ekzema dgn membantu mengelakkan kulit menjadi kering, pedih dan gatal... GLA juga merupakan rahsia kepada kulit yg cantik (ini utk kesan jangka panjang kerana ia ada kaitan dgn hormon wanita)
Harga; RM91.25 (WM) / RM95.00 (EM)

Dapatkan konsultasi dan cara makan yang betul dengan setiap pembelian produk Shaklee dari saya. 


Cash On Delivery; Taman Melati, Shell/Petronas Highway Karak, Greenwood, Sri Gombak, Giant Batu Caves, UIA, Gombak Medan Idaman, Sentul

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Indonesia via POSLAJU & GDEX



No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana