Friday 20 June 2014

# B-Complex # CarotoMax

MENGAPA KULIT BERJERAGAT??

Jeragat bukan perkara asing bagi wanita Malaysia terutama yang sudah berusia 30 tahun ke atas..Jeragat atau nama lainnya iaitu melasme adalah tompok hitam, kelabu atau coklat yang muncul dibawah kulit. Bila dah tempatnya pun dibawah kulit, maka nak menghilangkannya pun perlukan usaha yang jitu..Jeragat memang susah untuk dihilangkan. So bagi anda yang belum ada jeragat sila ambil langkah pencegahan ye sebab bila dia dah hinggap, susah betul nak hilang....

atasi jeragat dengan berkesan


Mengapa kulit berjeragat.

Antara punca jeragat ialah genetik, kesan cahaya matahari, penggunaan ubat-ubatan  dan penggunaan alat kosmetik terutamanya yang turut mengandungi pewangi. Penggunaan pil perancang dan kehamilan juga boleh menjadi punca jeragat kerana jeragat ada kaitan dengan hormon seks wanita. Sebab tu 90% mereka yang mengalami jeragat adalah dikalangan wanita!

Jeragat terjadi hasil dari stimulasi melanocytes (sel-sel kulit pada lapisan epidermis yang berfungsi dalam penghasilan pigmen iaitu melanin) oleh hormon seks wanita iaitu estrogen dan progesteron yang menghasilkan lebih banyak melanin apabila kulit terdedah pada pancaran cahaya matahari. Wanita dengan kulit berwarna coklat cerah yang tinggal di kawasan pancaran matahari terik biasanya akan mengalami masalah jeragat.

Stress juga boleh menyebabkan terlalu banyak penghasilan MHS (Melanocytes-Stimulating Hormones) yang mendorong terjadinya jeragat.


Menangani jeragat

Oleh kerana jeragat tu berada di bawah kulit, maka rawatan terbaik adalah rawatan dari dalam....

♦ Elakkan stress. Stress adalah salah satu punca jeragat. BComplex mampu menangani masalah stress..
♦ Jika anda sedang menggunakan pil/alat perancang kehamilan, amalkan GLA Complex bagi menstabilkan hormon..
♦ Vitamin A (Carotomax), C & E sangat tinggi antioksidan, ia penting untuk mengelakkan kerosakan akibat serangan radikal bebas seperti sinar UV..
♦ Salah satu kebaikan Collagen ialah ia membantu mengekalkan kelembapan kulit kerana ia mampu menahan air yang banyak.
♦ Pengambilan protin akan membantu membaiki pigmentasi kerana protin adalah bahan utama dalam pembentukan organ-organ dan sel-sel dalam badan serta merupakan komponen utama kepada hormon manusia. Oleh itu ESP bersama-sama vitamin diatas mampu membantu menangani jeragat..


atasi jeragat dengan berkesan

shaklee untuk jeragat

shaklee untuk jeragat


Pengalaman saya sendiri..

Jeragat yang baru naik lebih mudah nak hilang. Masa lepas bersalin anak ke-3, jeragat pun 'beranak' sama sebab tengok-tengok makin bertambah pulak bilangannya..Cepat2 saya amalkan Alfalfa, Vitamin E dan ESP dengan konsisten..Alhamdulillah..memang hilang tapi yang baru naik tu je lah..Yang dah lama tu masih juga melekat...Sekarang saya tengah amalkan ESP, Collagen, Vitamin C dan BComplex..Beri masa sebulan untuk menunjukkan hasil..nanti saya kongsi ye....

Untuk maklumat lanjut atau order sila hubungi saya

Jana Hazana (ID 908814)
017-3125484


Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Indonesia via POSLAJU/GDEX


No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana