Sunday 5 January 2020

# B-Complex # Migrain

Cara Hilangkan Migrain Dengan Cepat. Ubat Tahan Sakit vs Set Migrain Shaklee

Sakit kepala migrain berbeza dengan sakit kepala atau pening kepala biasa. Selalunya tanda-tanda awal migrain ialah pandangan mata jadi silau, muncul 'darkspot', atau muncul corak berwarna-warni yang dipanggil AURA yang boleh mengganggu penglihatan mata.

Kemudian akan muncul rasa pening dan rasa loya diikuti sakit kepala berdenyut-denyut yang teramat pada bahagian tertentu kepala. Memang tak boleh nak buat kerja. Siapa yang ada migrain dia tau lah betapa sakitnya migrain tu.

Walaupun dah makan ubat, takkan hilangkan migrain tu sepenuhnya. Cara terbaik untuk atasi migrain ialah dengan mencegahnya dari menyerang.







Boleh ke elak Migrain Dengan Ubat Tahan Sakit?

Bila migrain datang menyerang ramai yang akan cari 'ubat migrain'. Pergi klinik minta ubat migrain atau pergi farmasi. 

Selalunya, ubat yang diberi adalah paracetamol atau ubat tahan sakit.

Nak hilangkan migrain dengan ubat tahan sakit hanya boleh kurangkan rasa sakit, tetapi tak boleh hilangkan sakit migrain sepenuhnya dan tak boleh elak serangan migrain.

Nak tak nak kena hadap juga sakit migrain tu. Tetap boleh mengganggu produktiviti dan aktiviti harian.

Bayangkan hari tu merupakan hari penting contohnya ada interview, atau kenduri kahwin dimana kita adalah vip. Kacau betul kan?!

Apa yang pasti, ubat tahan sakit tak mampu untuk mencegah migrain.


Elak serangan migrain dengan Set Migrain Shaklee

Penghidap migrain biasanya mempunyai acid homocysteine yang lebih tinggi berbanding orang yang tiada masalah migrain, iaitu sejenis asid amino yang terhasil akibat perubahan mutasi pada genetik.

Acid homocysteine telah dibuktikan menjadi punca salur darah tersumbat, yang menyebabkan masalah strok dan pelbagai masalah koronari.

Pengambilan vitamin B yang lengkap dengan B6, B12 & Asid folik terbukti mampu menurunkan paras asid homocysteine dengan efektif sehingga hampir 40%.

Selain itu melalui satu kajian, penghidap migrain selalunya mempunyai paras magnesium yang rendah.



Set migrain Shaklee terdiri dari B-Complex dan Ostematrix.

B-Complex lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B termasuk B6, B12 dan asid folik sebagaimana yang penghidap migrain sangat perlukan.

Ostematrix membekalkan kalsium dan magnesium.

Sebab tu hampir kesemua pengguna set migrain Shaklee bagi feedback yang positif setelah konsisten mengamalkannya kerana set migrain Shaklee membantu melengkapkan kekurangan nutrisi penting pada penghidap migrain







Set migrain Shaklee memang berkesan untuk mencegah migrain.

Jika anda salah seorang yang sering mengalami migrain, atau kenal dengan mereka yang selalu migrain, cepat-cepat dapatkan set migrain Shaklee ni, Memang bagus.

Jana sendiri ada masalah migrain. Sebelum ni jana sangat sensitif pada cahaya silau, tak boleh terlebih penat, tak boleh stress, tak boleh minum kopi, tak boleh panas. Masa kerja terpaksa MC.

Sekarang dah ok setelah amal set migrain Shaklee.

Baca: Atasi migrain semasa mengandung

Untuk dapatkan vitamin Shaklee untuk bantu hilangkan migrain ni, anda boleh order disini


ORDER
==============================
Hazana Hamzah (sid 908814)

==============================



No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana