PEPPERMINT GINGER PLUS BANTU IBU HAMIL ATASI PEDIH ULU HATI

Ramai ibu-ibu hamil mengalami pedih ulu hati. Saya juga pernah mengalami pedih ulu hati semasa mengandungkan si kembar. Ia biasanya terjadi selepas waktu makan tengahari. Rasa panas terbakar dibahagian dalam tekak dan dada. Rasa macam nak sendawa banyak2, tapi tak sendawa pun. Masa tu saya tak kenal lagi dengan vitamin-vitamin Shaklee ni, so layan je la rasa tak selesa tu... Sekarang dah tak jadi masalah lagi sebab ada Peppermint Ginger Plus yang boleh bantu ibu hamil atasi pedih ulu hati

shaklee untuk pedih ulu hati
Pedih ulu hati adalah disebabkan asid perut naik ke bahagian esofagus. Asid perut tu memang kita sedia maklum tahap keasidannya yang tinggi,  so jika ia naik hingga ke tekak ia akan meninggalkan rasa masam dan pahit selain menyebabkan rasa panas terbakar, pedih dibahagian tekak hingga ke tulang dada.

Ketika hamil, bentuk fizikal dan paras hormon berubah. Peningkatan hormon progesteron menyebabkan injap yang mengasingkan bahagian perut dengan esofagus menjadi longgar lalu membenarkan asid perut melonjak naik ke esofagus. Ditambah pula dengan perut yang kian membesar, ia juga boleh menolak asid perut naik ke atas.

shaklee untuk pedih ulu hati



Petua orang lama, halia digunakan untuk atasi pedih ulu hati. Peppermint Ginger Plus Shaklee turut menggunakan halia sebagai salah satu ramuannya. Halia boleh merangsang rembesan enzim salvia untuk pencernaan makanan. Selain halia, Peppermint Ginger Plus turut dicampur bersama-sama dengan pudina dan jintan yang berkesan dalam mengatasi

  • Pedih ulu hati
  • Masalah penghadaman
  • Gastrik
  • Loya, morning sickness
  • Cirit birit
  • Kembung
  • Mabuk laut
  • Selsema
Antara penjagaan bagi mengelak & mengatasi pedih ulu hati ialah elakkan terus baring selepas makan, makan secara perlahan-lahan, jangan minum semasa makan, makan dalam jumlah yang sedikit tapi kerap, elakkan makanan berempah, pedas dan berlemak, minuman sitrus, coklat dan kopi dan elakkan sembelit.


Harga sebotol Peppermint Ginger Plus (90 biji) ialah RM45.00
Klik Cart dibawah untuk order>>

 KLIK UNTUK ORDER



Untuk konsultasi dan cara makan yang betul sila hubungi saya. Saya adalah pengedar Shaklee Gombak.

shaklee untuk pedih ulu hati



COD area Greenwood, Gombak, Giant Batu Caves, UIA, Selayang, Sentul
Penghantaran ke seluruh Malaysia via POSLAJU & GDEX


No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...