Ketahui punca dan cara hilangkan keputihan semasa mengandung

Pengetahuan tentang punca dan cara hilangkan keputihan semasa mengandung penting bagi setiap orang kerana dengan pengetahuan ini mereka boleh membezakan antara keputihan yang selamat dan keputihan yang boleh membahayakan dan cara-cara untuk mengatasinya.

Keputihan semasa mengandung mahupun dikalangan wanita yang tidak mengandung adalah normal kerana ia berperanan penting dalam penjagaan fungsi organ pembiakan wanita. Cecair yang dihasilkan oleh kelenjar didalam rahim dan serviks berfungsi untuk membawa keluar bakteria dan sel-sel mati. Ini akan membantu organ pembiakan wanita sentiasa bersih dan mencegah serangan jangkitan. Sumber




Keputihan ketika mengandung (Leukorrhea) biasanya bersifat cair, berwarna putih susu dan bau yang tidak kuat (malah ada yang tidak berbau langsung). Semasa mengandung, penghasilan hormon estrogen akan meningkat maka ia menyebabkan keputihan dalam jumlah yang lebih banyak berbanding sewaktu tidak hamil. Leukorrhea tidak membahayakan bayi dalam kandungan mahupun ibu.

Walaubagaimanan pun, apabila keputihan itu bersifat kekuningan atau kehijauan dan pekat, melibatkan gatal-gatal, sakit dan kemerahan, berbau hanyir dan sakit ketika bersama suami mahupun ketika membuang air kecil ini menandakan kemungkinan ada jangkitan kulat ataupun bakteria dan memerlukan rawatan segera. Jangkitan ini berisiko menyebabkan kelahiran pra-matang atau kematian bayi dalam kandungan.

Paras hormon estrogen semasa mengandung menyebabkan faraj menghasilkan lebih banyak glikogen dimana ia akan menggalakkan pertumbuhan kulat.

Menghilangkan keputihan semasa mengandung

Bawang putih dapat membantu hilangkan keputihan semasa mengandung kerana bawang putih mampu mencacatkan aktiviti dan membunuh bakteria, kulat dan virus. Allisin berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah terhadap kesihatan. Allisin tidak terdapat dalam bawang putih biasa tetapi dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan. Walaubagaimanapun, pengkaji telah menemui bawang putih akan kehilangan keberkesanannya pada suhu 100°C..

Shaklee Garlic Complex bertindak sebagai anti bakteria dan anti-kulat yang dapat menghilangkan keputihan semasa mengandung. Selain itu, ia juga membantu mengawal tekanan darah, menstabilkan glukos dalam darah dan meningkatkan sistem imunisasi tubuh ibu mengandung.



Keistimewaan dan kelebihan Garlic Complex Shaklee ialah

  • Pengekalan 100% allisin aktif. Jarang suplemen bawang putih dipasaran yang mengandungi allisin aktif.
  • Dwi teknologi bagi mengawal bau 
  • Perisa semulajadi dari ekstrak Rosemarry dan Spearmint
  • Diperkayakan dengan vitamin E bagi meningkatkan sebatian aktif dan keberkesanan Garlic Complex pada tubuh
  • Setiap 2 tablet Garlic Complex membekalkan 1,000mg ekstrak bawang putih tulen
  • 100% antibiotik semulajadi. 
  • Tiada bahan kimia dan sintetik, perasa dan pewarna tambahan.

keputihan ketika hamil


Keputihan semasa mengandung jangan diambil mudah. Segera lah dapatkan rawatan doktor bagi menjamin kesihatan ibu mengandung dan bayi dalam kandungan. Garlic Complex juga boleh bantu mencantikkan kulit.

Harga sebotol Garlic Compelx hanya RM47.50 sebotol, dengannya anda akan mendapat banyak faedah untuk kesihatan.

Baca: Keputihan antara punca suami menjauhkan diri
Baca: Mengatasi kencing manis semasa hamil

Bagaimana hendak mendapatkan Garlic Complex dan hilangkan keputihan ketika mengandung? Anda boleh order terus dari Shaklee dengan klik pada butang order berikut



Atau anda boleh dapatkannya melalui saya. Sila hubungi saya ditalian berikut dan dapatkan konsultasi dan nasihat cara makan secara eksklusif.




14 comments:

  1. Good info. Boleh share utk customer saya ni. Tq jana

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum .
    Masalah keputihan yang dialami oleh ibu hamil biasanya memang perkara normal . Tetapi ,perkara ini bukanlah sesuatu yang dapat dipandang ringan .Jom kita baca tentang Masalah Keputihan Yang Dialami Oleh Ibu Hamil
    .Sekiranya anda ada apa apa kemusykilan atau pertanyaan berkenaan masalah kesihatan anda , jangan tangguh tangguh lagi untuk hubungi saya (Whatsapp +60107096284 Aini)

    ReplyDelete
  3. Jgn ambil ringan akan masalah keputihan semasa mengandung. Ia mungkin tanda anda mengalami kencing manis semasa mengandung. Klik utk lebih info http://janahazana.blogspot.my/2013/12/mengatasi-kencing-manis-semasa-hamil.html?m=1

    ReplyDelete
  4. salam..
    adik sy mengalami kegatalan di bahagian vagina dia..
    kulit dia menggelupas smpai luka2..
    apa ptut sy buat??

    ReplyDelete
    Replies
    1. teruk sangat keh? kalau teruk, better pergi check doktor pakai sakit puan.
      dah berapa lama die alami gatal2 niy? gatal2 macam mana yg tue?

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. tu maybe adik sis tu kena vagina yeast infection
      pakar sakit puan agak mahal la jugak..
      umur adiknya berapa ya?

      Delete
    4. adik sy baru je 3 minggu gatal2 di bahagian vagina dia..
      gatal2 mcm ruam pd mulanya lama2 dia jadi mcm kayap tau
      besar jugak tak sangka pulak boleh jdi besar mcm tu
      dia mandi je, mesti dgn dia meraung sakit sebab pedih kata nya..

      Delete
    5. try pakai ubat sapu tolnaderm.. kotak color orange
      walaupun dia ubat kurap, tapi boleh je sapu
      dalam mase 2 minggu hilang la gatal2 tu
      ubat famous senang nak cari... hahahahaha

      Delete
  5. adik kamu tu terkena gatal2 kat dalam atau luar vagina?
    mmg bahaya ta boleh pandang perkara nie remeh temeh tau
    kalau kena dalam atau luar ke, sy syor kan adik kamu
    cuba dulu canesten..

    ReplyDelete
    Replies
    1. luar dgn dalam vagina sekali dia rase sakit..
      kat luar vagina dah luka2
      dalam mcm pedih2..
      canesten? ubat mcm mane tu? sebab x penah dgr sebelum ni

      Delete
    2. kalau luar bagi je krim sapu canesten
      utk bahagian dalam, beli tablet dia dan
      masuk ke dalam vagina dia yg gatal2 tu la
      kalau selalu pkai, dalam seminggu lebih mcm tu baik la dia

      Delete
    3. ade rupenye ubat mcm tu..
      sy baru tau sebab sy selalu tau ubat kurap je hehe
      biase laa sy sendiri x penah alami vaginal yeast infection ni
      terima kasih byk2 sebab sudi tolong sy & adik sy

      Delete
  6. Terbaik infonya. Terima kasih admin share info yang bagus sekali. Salam dari blogger blogwalking ya.

    Salam admin. Tumpang Iklan:-

    Sayangi dan hargai suami anda. Jangan biarkan suami cari lain atau makan luar.
    Ikuti blog kami untuk promosi istimewa sekarang.
    Hanya untuk 10 pelanggan terawal.
    Wanita cantik bermula dari diri :)

    [BESARKAN BUAH DADA, BESARKAN PUNGGUNG, RAWAT KEPUTIHAN, KETATKAN FARAJ, KEMBALI DARA]

    ReplyDelete

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...